Bem-vindo / Pessoas / Membros integrados / Doutorados / Cardoso, Paulo Miguel da Silva
Paulo Miguel da Silva Cardoso
Professor Auxiliar (Universidade de Évora)

Doutorado em Psicologia (U. Évora, 2017), Mestre em Psicologia (U. Lisboa, 2000), Licenciado em Psicologia (U. Lisboa, 1985).

Processo de Aconselhamento de carreira; Desenvolvimento de carreira de populações desfavorecidas.

Cardoso, P., M.M. Gonçalves, M.L. Savickas (forthcoming), "Innovative moments in Career Construction Counseling: Proposal for an integrative model", Career Development Quarterly.
Cardoso, P., C. Sales (forthcoming), "Individualized career counseling outcome assessment: A case study using the personal questionnaire", The Career Development Quarterly, 67, 21-32.
Cardoso, P., M.L. Savickas, M.M. Gonçalves (2019), "Innovative Moments in Career Construction Counseling: Proposal for an Integrative Model", The Career Development Quarterly, 67.
Cardoso, P., Janeiro, I., M. Duarte (2017), "Life Design Counseling Group Intervention with Portuguese Adolescents: A Process and Outcome Study", Journal of Career Development, 44, 1-14.

Taveira, M.C., E. Ribeiro, P. Cardoso, F. Silva (2017), "The therapeutic collaboration in life design counselling: The case of Ryan", South African Journal of Education, 37(4).

Cardoso, P., I.N. Janeiro (forthcoming), "O legado de Ferreira Marques na voz dos psicólogos", Revista Portuguesa de Psicologia.

Duarte, M.E., P. Cardoso (2018), "Life design and career counseling: contributions to social justice", in V. Cohen-Scali, J. Pouyaud, V. Drabik- Podgorna, M. Podgorni, G. Aisenson, J. Luc Bernaud, I. Moumoula, J. Guichard (eds.), Interventions in Career Design and Education – Transformation for sustainable development and decent work, Dorderech: Springer International Publishing, 231-246 (ISBN: 978-3319919676).

Autor: Sara Cristina Figueira Cabeça
Grau: M.Sc. (Psicologia)