Bem-vindo / Pessoas / Membros integrados / Doutorados / Júlio, Paulo Fernando Rodrigues Lérias
Paulo Fernando Rodrigues Lérias Júlio

Doutorado em Economia (NOVA School of Business and Economics, 2010), Licenciatura em Economia (NOVA School of Business and Economics, 2004)

Economia Pública, Economia Internacional, Macroeconomia

Kilponen j., M. Pisani, S. Schmidt, V. Corbo, T. Hledik, J. Hollmayr, S. Hurtado, P. Júlio, D. Kulikov, M. Lemoine, M. Lozej, H. Lundvall, J. Maria, B. Micallef, D. Papageorgiou, J. Rysanek, D. Sideris, C. Thomas, G. De Walque (forthcoming), "Comparing fiscal multipliers across models and countries in Europe", International Journal of Central Banking.
Júlio, P., J. Tavares (2017), "The Good, the Bad and the Different: Can Gender Quotas Raise the Quality of Politicians?", Economica, 84(335), 454-479.
Castro, G., R. Félix, P. Júlio, J. Maria (2015), "Unpleasant Debt Dynamics: Can Fiscal Consolidations Raise Debt Ratios?", Journal of Macroeconomics, 44, 276-294.
Julio, P. (2014), "The politics of growth: Can lobbying raise growth and welfare?", Journal of Macroeconomics, 42, 263-280.
Júlio, P., R.P. Alves, J. Tavares (2013), "Foreign direct investment and institutional reform: Evidence and an application to Portugal", Portuguese Economic Journal, 12(3), 215-250.
Carvalho, M., P. Júlio (2012), "Digging out the PPP hypothesis: An integrated empirical coverage", Empirical Economics, 43(3), 713-744.

Júlio, P. (2010), Essays in Political Economy: Explaining Policy Outcomes, Ph.D. thesis, NOVA School of Business and Economics, Portugal.