Bem-vindo / Pessoas / Membros integrados / Doutorados / Xavier, António Manuel de Sousa
António Manuel de Sousa Xavier
Investigador (Universidade do Algarve)

Doutorado em Ciências Agrárias (U. Algarve, 2014), Mestre em Gestão Sustentável de Espaços Rurais (U. Algarve, 2009), Licenciado em Geografia (U. Coimbra, 2005).

Gestão Florestal; Economia Agrária; Economia dos Recursos Naturais; Geografia Aplicada.

Martins, M.B., A.M. Xavier, R. Fragoso (2014), "A bio-economic forest management model for the Mediterranean forests: a multi-criteria approach", Journal of Multi-Criteria Decision Analysis, 21(1-2), 101-111.
Martins, M.B., A.M. Xavier, R. Fragoso (2012), "Redistributing soil occupation data by a dasymetric mapping methodology", Agricultural and Resource Economics Review, 41(3), 351-366.

Freitas, M.B.C., A. Xavier, R. Fragoso (2019), "An integrated decision support system for the Mediterranean forests", Land use Policy, 80, 298-308.
Xavier, A., M.B. Costa Freitas, M.S. Rosário, R. Fragoso (2018), "Disaggregating statistical data at the field level: An entropy approach", Spatial Statistics, 23, 91–108.
Xavier, A., M.B.C. Freitas, R. Fragoso, M.S. Rosário (2018), "A regional composite indicator for analysing agricultural sustainability in Portugal: A goal programming approach", Ecological Indicators, 89, 84-100.
Xavier, A., R. Fragoso, M.B.C. Freitas, M.S. Rosário, F. Valente (2018), "A Minimum Cross-Entropy Approach to Disaggregate Agricultural Data at the Field Level", Land, 7(2), 62.
Xavier, A.M.S., M.B.C. Freitas, R. Fragoso (2015), "Management of Mediterranean forests — A compromise programming approach considering different stakeholders and different objectives", Forest Policy and Economics, 57, 38-46.
Xavier, A., M.B. Costa Freitas (2014), "Recent dynamics and trends of Portuguese agriculture – a Biplot analysis", New Medit, 13(4), 67-74.

Fragoso, R., W. Rocha-Junior, A. Xavier (forthcoming), "Determinant factors of entrepreneurial intention among university students in Brazil and Portugal", Journal of Small Business & Entrepreneurship.
Xavier, A., R. Fragoso, M.B.C. Freitas, M.S. Rosário (forthcoming), "An Approach Using Entropy and Supervised Classificationsto Disaggregate Agricultural Data at a Local Level", Journal of Quantitative Economics.
Xavier, A., M.B. Freitas, R. Fragoso, M.S. Rosário (2017), "Uma abordagem baseada na programação por metas para a gestão de sistemas agroflorestais com múltiplos stakeholders", Revista Portuguesa de Estudos Regionais, 46, 57-70.
Costa Freitas, M.B., A. Xavier, R. Fragoso (2017), "Integration of Fire Risk in a Sustainable Forest Management Model", Forests, 8(8), 270.
Xavier, A.S., M.B.C. Freitas, C.R. Antunes (2016), "The water surfaces’ ecosystem services and the opinion of different stakeholders: an approach based on goal programming", International Journal of Management and Decision Making, 15(2), 184-204.
Xavier, A., M.B.C. Freitas, R. Fragoso (2014), "Disaggregation of Statistical Livestock Data Using the Entropy Approach", Advances in Operations Research, 2014.
Xavier, A., M.B. Martins (2013), "The Mediterranean forests: problems and management models", Journal of Spatial and Organizational Dynamics, 13, 57-71.
Martins, M.B., R. Fragoso, A. Xavier (2011), "Spatial disaggregation of agricultural data in Castelo de Vide, Alentejo, Portugal: an approach based on maximum entropy", JP Journal of Biostatistics, 5(1), 1-16.

Xavier, A., T. Noronha (2014), "Regional innovation dynamics: behavioural patterns and trends", in T. Noronha, J. Gomes (eds.), Innovation for Sustainability and Networking, Faro: Universidade do Algarve.