Bem-vindo / Pessoas / Membros não integrados / Colaboradores / Matias, Maria Fernanda Ludovina Inácio
Maria Fernanda Ludovina Inácio Matias
Professor Coordenador (Universidade do Algarve)

Doutorada em Finanças Empresariais (ISCTE, 2001), Mestre em Gestão (ISCTE, 1992), Licenciada em Organização e Gestão de Empresas (ISCTE, 1987).

Business and Finance Management; Tourist Organizations Management; Capital structure.

Matias, F., Z. Serrasqueiro (2017), "Are there reliable determinant factors of capital structure decisions? Empirical study of SMEs in different regions of Portugal", Research in International Business and Finance, 40, 19–33.

Serrasqueiro, Z., F. Matias, L. Salsa (2016), "Determinants of capital structure: New evidence from Portuguese small firms", Dos Algarves: A Multidisciplinary e-Journal, 28, 13-28.
Baptista, C.I.D., M.F.I. Matias, P.O. Valle (2013), "Fatores moderadores da dependência do investimento relativamente à liquidez interna", Tourism & Management Studies, 9(2), 71-77.

Autor: Liliana Fernandes
Orientador(es): Jorge Andraz, Fernanda Matias
Grau: M.Sc. (Corporate Finance)
Instituição: Universidade do Algarve