Bem-vindo / Pessoas / Membros não integrados / Colaboradores / Oliveira, Blandina da Conceição Rodrigues
Blandina da Conceição Rodrigues Oliveira
Professor Coordenador (Instituto Politécnico de Leiria)

Doutorada em Economia (U. Coimbra, 2006), Mestre em Economia (U. Porto, 1999), Licenciada em Economia (U. Évora, 1995).

Teorias do Crescimento; Restrições Financeiras; Modelos Dinâmicos com Dados em Painel.

Oliveira, B., A. Fortunato (2006), "Testing Gibrat’s law: empirical evidence from a panel of Portuguese manufacturing firms", International Journal of the Economics of Business, 13(1), 65-81.
Oliveira, B., A. Fortunato (2006), "Firm growth and liquidity constraints: a dynamic analysis", Small Business Economics, 27(2/3), 139-156.

Oliveira, B., A. Fortunato (2008), "The dynamics of the growth of firms: evidence from the services sector", Empirica, 35(3), 293-312.

Oliveira, B. (2006), Chance and Determinism in the Firm Growth Process: New Tests and Fundamental prognostics, Ph.D. thesis, Universidade de Coimbra, Portugal.

Oliveira, B. (1999), "The Vertical Integration and the Franchising Contract - An Apply to the Clothing Retail Sector", M.Sc. thesis, Universidade do Porto, Portugal.