Leonor Lopes Borges Vacas de Carvalho
Research Staff Member with PhD Degree
Associate Professor
(Universidade de Évora)
Ph.D. in Marketing (ISCTE, 2007), M.Sc. in Marketing (ISCTE, 1996), B.A. in Management (ISCTE, 1992).
leonorvc@uevora.pt
Research Topics
Brand; Identity Signs; Brand Identity; Brand Image; Brand Reputation; Brand influencies on consumer behavior; Services Marketing.
Research output
2020
Vacas-de-Carvalho, L., Azar, S.L., Machado, J.C.
,
(2020)
,
"Bridging the Gap between Brand Gender and Brand Loyalty on Social Media: Exploring the mediating effects"
,
Journal of Marketing Management
,
36
,
1125-1152
.
2019
Machado, J.C., L. Vacas-de-Carvalho, S.A. Azar, A.R. André, B.P. Santos
,
(2019)
,
"Brand gender and consumer-based brand equity on Facebook: The mediating role of consumer-brand engagement and brand love"
,
Journal of Business Research
,
96
,
376-385
.
2012
Machado, J.C., L.V. Carvalho, P. Costa, P. Lencastre
,
(2012)
,
"Brand Mergers: Examining consumers responses to name and logo design"
,
Journal of Product and Brand Management
,
21
,
418-427
.
2019
Torres, A., Machado, J., Carvalho, L., Velden, M., Costa, P.
,
(2019)
,
"Same design, same response? Investigating natural designs in international logos"
,
Journal of Product & Brand Management
,
28
,
317-329
.
2015
Marques, C.A.F., F. Jorge, P. Silva, A. Sousa, R. Fragoso, R. Quaresma, M. Saraiva, J. Roberto, A. Serrão, M.R.V. Lucas, M. Silvério, C. Marreiros, L.V. Carvalho
,
(2015)
,
"Gestão: Introdução e Desenvolvimentos"
,
Lisboa
,
Edições Sílabo
.
2015
Diogo, J.L., C.P. Pires, L.V. Carvalho
,
(2015)
,
"CONSUMEREX Consumer Experience Model. A multidimensional model of services evaluation. Application in the sport context."
,
2015/12
,
21
.
2023
Helder António Calha Brito Velez
,
(2023)
,
"Internship Report at Jamor's Beactive Cabinet: Communication actions to increase awareness, involvement and satisfaction with the brand"
,
M.Sc. (Sports Management)
,
Universidade de Évora
.
2020
Andreia Alexandra Simões Condeço da Cruz
,
(2020)
,
"O papel dos influenciadores digitais na promoção de um destino turístico"
,
M.Sc. (Management, Marketing)
,
University of Évora
.
2019
Augusta Margarida Mota Sulai Só Borges
,
(2019)
,
"Estratégia de comunicação para a promoção de hábitos de alimentação saudável na população de São Tomé"
,
M.Sc. (Management, Marketing)
,
Universidade de Évora (STP)
.
Filipa Raquel Nunes Piteira
,
(2019)
,
"A Influência do Perfil do Consumidor na Resposta ao Product Placement nas Séries Televisivas"
,
M.Sc. (Management, Marketing)
,
Universidade de Évora
.
Loydales Vera Cruz José da Costa
,
(2019)
,
"Estratégia de comunicação para a sensibilização da população quanto à importância do turismo para a economia de São Tomé e Príncipe"
,
M.Sc. (Management, Marketing)
,
Universidade de Évora (STP)
.
2018
Gisela Bouças de Oliveira
,
(2018)
,
"Marketing Social e Combate ao Paludismo: Estudo das Campanhas de Comunicação em São Tomé e Príncipe"
,
M.Sc. (Management/Marketing)
,
Universidade de Évora
.
2014
Eduardo Simões Palma Murteira Martins
,
(2014)
,
"Fidelização de Clientes no Setor Hoteleiro: Uma Aplicação à Cidade de Évora"
,
M.Sc. (Management)
,
Universidade de Évora
.
2019
João Miguel Botelho de Lemos e Diogo
,
(2019)
,
"Modelo Avaliativo da Qualidade, da Satisfação, do Valor Percebido e das Intenções Comportamentais A Integração da Multidimensionalidade dos Factores que Avaliam a Percepção de um Serviço"
,
Ph.D. (Management)
,
Universidade de Évora
.
2013
Duration
01/01/2013 - 31/12/2013